Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Emilija Jordanov Todorovic

Godina rođenja

1975

Fakultet

Fakultet Likovnih umetnosti

U klasi profesora

Zorana Furunovica

Član udruženja

ULUS

 

Рођена 1975. године, 1999.године дипломирала је сликарство на Факултету ликовних уметности у Приштини у класи професора Зорана Фуруновића.

 Учесник је више групних изложби и ликовних колонија у земљи.

Члан је УЛУС-а.

 Од 2005-2014.године била је суорганизатор ликовне колоније "Јустиниана Прима-Царичин град" у Лебану.

Самостална изложбe: 

- галеријa "Божа Илић" у Прокупљу, 2015.године

- галерија АРТ55 у Нишу 2016.год.

- галерија Дома културе у Лебану, 2016.

- уметничка галерија "Стара Капетанија" Земун

Ради као координатор културног програма у Дому културе "Радан" у Лебану.

 

 

 

Еми, емотивни дневник

 

 На почетку овог текста знам да ће се наметнути питање на које није лако наћи одговор: шта је то што покреће и веже нашу пажњу за неки догађај у природи, узбудљив предео, предмете у њему, колористичке сударе, или смену светла и таме? На који начин све то преломљено кроз нашу емотивну призму постане уметничко дело? Одговор на све то дугујем и себи.

Одгонетање такве једне загонетке чека ме у тумачењу слика младе колегинице Емилије. Покушаћу да свет око мене сагледам њеним лепим источњачким очима. Емилијине радове познајем релативно дуго. Виђао сам их на колективним изложбама или у њеном атељеу. Привлачиле су ме свежином доживљаја, без крутих академских оквира који охладе иницијални доживљај и одузму му чар стваралачког радовања. У сликању она успоставља своју хијерархију вредности и значаја ликовних елемената од којих гради своје слике.

 У њеним раним сликама белина је играла велику улогу. Истицала је колористичке оазе подижући им звук, а графизму који је био у то време значајно присутан помогла да дође до пуног изражаја. У новим сликама које сам видео недавно Емилија је учинила озбиљан искорак на плану боје. Звук је појачан, поготово боја и тонова блиских плавој и виолетној. Њих оркестрира са звуцима комплементера провереним сликарским поступком. Сударе боја у пуном значају амортизује увођењем ахроматских зона које пласиране између сучељених боја постају везивно ткиво. Слике из новог опуса доживео сам као ликовну целину кроз коју је сликарка провукла танану емотивну нит коју сам доживео као својеврсни емотивни дневник забележен ликовним средствима. Није лако ући у тајне ових дела и њихове поводе. Трага ли то Емилија за неким својим отоком среће, неком својом Китером, острвом љубави? Не треба тражити буквалну сличност са Ватоовим делом. Веза је другачије природе. Француски мајстор је бежао у неки свој идеализовани свет далеко од загушљивих рококо салона Париза. Емилија сања и гради свој духовни простор као уточиште од наше невеселе свакодневнице. У овом простору она се осећа заштићеном. У елементима у којима је испуњен тај простор има нечег херметичног, дубоко личног, доживљеног и негде некада виђеног.

Психологијом одраслог детета она влада овим простором. Закони транспозиције важе у њему, па је тешко препознати праве поводе, једино их наслутити. Понекад је то цвет налик људском лицу или је артефакт са песка неке плаже утиснут у материју неке слике. Лепота ових Емилијиних херметичких симбола је што не подлежу устаљеном тумачењу снова описаних у бројним књигама које се баве овом тематиком. Емилија сања свој сан који ја овим текстом покушавам да одгонетнем.

У неким новим сликама Емилија се бави проблемом простора. Издвојићу једну која личи опустелој ледини са малим дрветом у горњој зони слике. У овој слици је дошла до изражаја хармонија хроматског и ахроматског.. Мали колористички акценти били су довољни зони топлосивог да је обоје, и обрнуто, сива је истакла значај малих акцената. Ова слика би могла да буде добар путоказ будућег развоја јер носи све елементе сликарске законитости. Овај поступак је сликарка наговестила и на сликама већег формата. Слике које асоцирају напуштену плажу, дугу и песковиту са бројним елементима који су се нашли у том давном песку. Асоцијација на садржај ових слика је моја.

Поменућу и неколико уљаних слика малог формата сликаних на папирној подлози које је структуром блиско платну. Поред слика великог формата рађених уљаном техником на платну, ови радови на папиру са структуром платна комплетираће утисак о сликарки Емилији Јорданов Тодоровић.

 

                                                  Мирослав Анђелковић                                                                                                                                                                     

 

Izložba slika u galeriji "Boža Ilić" u Prokuplju, 2015.g.

Izložba slika "Emotivni dnevnik", galerija ART55 u Nišu, 2016.g.

063411610